En skjev jul

den 2. des. 2008

1. Desember

Mitt navn er John. Jeg går rundt med en veldig stor hemmelighet inne i meg. Det eneste jeg synes er skummelt med dette er at jeg ikke vet om det er den jeg er. Kanskje jeg er noen andre? Vel, uansett, nå må jeg dra på skolen
- Utdrag fra dagbok/bloggen til John

John bor en halv times sykkeltur fra skolen. Han sykler en halv time før tiden, for han er nødt til å fikse noe først. Han har nemlig endelig penger, og kan betale folk på skolen. Det eneste problemet er at han ikke har nok.

Matt bor et kvarter unna skolen. Han er lederen av skolens gjeng. Du trodde kanskje at på en skole var det venner, ingen mobbere og ikke-eksisterende press. Dette er ikke sant. Skolen er et miljø, og Matt er lederen. Han er skolens mafiaboss. Og dette er hverdagen hans. Han har doplangere, våpen, rivaliserende gjenger og hans største problem er at foreldre og lærere skal finne ut om bedriften hans. Den foregår nemlig ikke bare på skolen, men også utenfor. Nå er de store problemene på vei, uten at han aner det. Og de begynner i dag.
Heather har dratt på jobben for lenge siden. Hun jobber for tiden med en gigantisk reportasje om hendelsene på G.o.G.-laboratoriet for noen måneder siden, og hun er den eneste som har tilgang på all informasjonen. Men ting skal forandre seg drastisk de neste ukene. Også de begynner i dag.

Ben er leiemorderen i gjengen til Matt. Han har lenge tenkt på å bytte bransje, bli nestleder eller noe liknende, men han er altfor god til det han gjør. Selvfølgelig dreper han ikke folk, men han banker dem opp og forlater dem med en beskjed om å betale innen en uke, ellers kommer han tilbake. Han har også vært med på å planlegge et bankran, som det selvfølgelig aldri ble noe av. Også han sitter inne med en hemmelighet. Men, i motsetning til John, er han sikker på at det er det han er. Og han klarer ikke holde det inne lenger. I dag begynner forandringene. I dag…

John er framme på skolen. Første time er over, og halvparten av gjelda hans er levert. Ben kommer mot ham. Nå blir jeg banket igjen, tenker han. Men Ben vil bare snakke. Og de snakker lenge. Helt til det har gått ti minutter, og Matt kommer mot dem. Ben hvisker ”Unnskyld”, og begynner å banke opp John. Men denne gangen er han forberedt. Han slår Ben i magen, og slenger ham rundt så han snubler og lander på ryggen. Matt løper mot John, men John blokker, og bruker all kraften Matt brukte til å løpe til å dytte han ned den store bakken som er foran skolen deres. Matt løper ned, med sin egen kraft, og John ser på Ben som ligger og hiver etter pusten. John hjelper Ben opp, og tar han med til helsesøster. På veien sier han: ”Jeg er med. Dette er sånn vi gjør det;…”

...Fortsettelse følger...

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar


_______________________________________________________Galaxy of Geeks© - Some of the rights are reserved.__________________________________________________