Filmanmeldelse: Kangaroo Jack!

den 6. okt. 2008

He stole the money... and he's not giving it back!

"Kangaroo Jack" handler om to barndomsvenner, Charlie Carbone (Jerry O'Connell) og Louis Booker (Anthony Anderson). Louis er en mester i å komme i trøbbel, mens stefaren til Charlie (Christopher Walken) er mafiaboss. Når Louis trenger hjelp til å levere tv-er til noen, spør han Charlie om hjelp. Charlie blir selvfølgelig med. Men det viser seg at bilen de skal levere tv-ene i er stjålet, politiet kommer etter dem, og Louis, som fortsatt er på prøve etter å ha kjørt noen hunder som ble brukt til diamantsmugling til Alaska for en venn, og sette opp farten. Den impuls-startede biljakten ender opp i stefaren til Charlie's lager. Louis og Charlie stikker ut gjennom et rør som fører ut i vannet, men problemene stopper ikke der. Fordi de dummet seg ut, og førte politiet til lageret hans må de være sendebud, og levere en pakke til en fyr i Australia.

Men problemene stopper ikke der heller! De finner ut at i pakken er det masse penger, og midt inne i ødemarken kjører de på en kenguru. De tror den er død, og tar blider, og kler den i lykkejakka til Louis, men plutselig kvikner den til, og hopper av sted. Det dumme er at de har lagt pengene i jakka. Det blir en vill jakt for å få tak i den, med masse trøbbel og morsomme scener.

Filmen er morsom, med et topp manus, og gode skuespillere. Handlingen er ikke veldig god, men velplasserte morsomheter, og artige kommentarer, bl.a en "luftspeiling". Den er helt grei morsom film, ikke noe spesielt bra, men ikke noe spesielt dårlig heller! Kenguruen er bra animert i mange sekvenser, men med jakka blir den litt avslørt. En helt grei film med gutta en kveld.

Terningkast 4.