Bokanmeldelse: Stormbreaker!

den 4. aug. 2008

Anthony Horowitz sitt virkelige gjennombrudd!


Bokanmeldelse: Stormbreaker Forfatter: Anthony Horowitz

Da hans onkel og verge dør under mystiske omstendigheter, blir verden snudd på hodet for fjortenårige Alex Rider. Han blir bare fortalt at onkelen døde i en bilulykke og han får vite mange ting han aldri hadde hørt før om onkelen sin. Han møter mange nye mennesker som forandrer livet hans. Kort tid etter dette tvangsrekrutteres han av det britiske MI6, og i løpet av få dager forvandles han fra skolegutt til superspion. Etter beinhard trening blir han sendt ut på sitt første oppdrag. Multimilliardæren Harod Sayle skal forære en Stormbreaker, en revolusjonerende datamaskin utviklet ved Sayle Industrier, til hver eneste skole i England. Men M16 mener det er noe muffens med gaven, og at bare Alex kan finne sannheten. Snart er Alex i dypeste livsfare, og det later til at hans første oppdrag også kan bli hans siste.

Dette er den første boka i Alex Rider-serien. Dette er på en måte en liten introduksjonsbok, men den har i tillegg en veldig bra historie. Dette er en bok som James Bond fans kan ha stor glede av. Boka er en actionfylt bok som kan minne en virkelig på James Bond. Horowitz fanger leseren så til de grader og slipper deg ikke før boka er over. Dette er en veldig underholdende bok med et bra persongalleri. Jeg tror spesielt ungdommer vil like denne boka da den er lett å forstå og skrevet med et lett språk, i tillegg til at det er en actionfylt bok.

Som sagt er dette den første boka i serien og jeg mener serien bare blir mer og mer spennende for hver bok.
Dette var altså den første bokanmeldelsen jeg har skrevet. Derfor er denne ikke så bra kanskje, men jeg lærer noe nok etter hvert. Så jeg håper dette var en grei start på bokanmelderkarrieren min!



Terningkast:

Utgitt: 2003
Forlag:Walker books
Sjanger:Roman, spioner og agenter





9 kommentarer:

Anonym sa...

Bra anmeldese. Har lest boken og synes den er super. Serien er også genial. Det er bare å lese

Hilsen Alex Rider fan

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...

e ska skriv bokanmeldelse te fredag, å e ha ikkje bynt å læs XD

Anonym sa...

eg ska skriv tel imorra og slit kraftig,førdi at han Guttorm plag meg!!!!!!!!!

Knut d.y sa...

DEN BESTE BOKEN JEG NOEN GANG HAR LEST :D, MEN HVOR MANGE SIDER ER DET I DEN ? :P

Anonym sa...

Genial bok.Genial forfatter. Utspekulert og artigt språk. Passer for meg, men og de fleste andre. GOD BOK! XD

Anonym sa...

han guttorm plag mææ å !!!!

Anonym sa...

mææ å

Legg inn en kommentar


_______________________________________________________Galaxy of Geeks© - Some of the rights are reserved.__________________________________________________