Spillanmeldelse: Trackmania Nations Forever!

den 18. aug. 2008

Gratis bilspill med akrobatikk? Ja, takk!


Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg ikke oppdaget denne spillserien før i mai hvor jeg startet å nedlaste spillet. På ulike nettsteder hadde jeg sett skjermbilder hvor det var herlig grafikk, og best av alt, det var gratis! Det tok en stund å laste det ned, men jeg fikk til slutt startet setupen og installert spillet. Full av forventning startet jeg opp spillet. Men i og med at det var gratis så kunne jeg heller ikke vente et helt perfekt spill.

Først måtte jeg selvfølgelig lage en account, noe som ikke gikk fort og greit. Når den var opprettet så møtte et slags skrivebord meg hvor det var et eget vindu hvor det norske communityen var og hvor man kunne snakke med andre spillere. Dette var jo helt greit, for selv synes jeg det kan være greit hvis du vil snakke med andre uten at du må være i spillet for å snakke. Så de skal ha pluss for å integrere dette inn i spillet.
På dette skrivebordet hadde jeg flere muligheter og jeg startet med den øverste, nemlig singel player. Så valgte jeg omsider en bane, blant de letteste banene.
Å laste banen tok i lange tiden og plutselig var jeg klar. Selv om du bruker piltastene var det en utrolig følelse å styre bilen, i og med at jeg aldri hadde prøvd Trackmaniaspillene før.
Grafikken var det første jeg tenkte på, for den var helt fantastisk til å være et gratis spill! Virkelig imponerende. Banen jeg prøvde var kreativ og vanskelig å kjøre første gang, men etter hvert ble det ganske lett å slå den CPUstyrte motstanderen din. Jeg prøvde også de vanskeligere banene, og jeg må si at du må jobbe mye med et par av banene. Hopp og looper er det som gjør at mange baner er vanskelige, noe som kan være frustrerende når du ikke får til. I alt kan du bryne deg på 65 baner med forskjellig vanskelighetsgrad!

Men du kan også prøve å lage din egen bane i editoren. Selv har jeg gjort det, og den banen må jeg si at jeg selv synes ble vanskelig(!) men jeg kom meg igjennom den etter hvert. Utrolig morsomt egentlig. Og du kan også spille på din egen bane mot vennene dine eller online mot andre spillere. Her styrer du virkelig alt ned til minste detalj.

Også er det toppen av kaka, nemlig onlinedelen. Her kan du kjøre mot folk fra hele verden, og du kan kjøre i flere forskjellige modes og det er ganske mange som kan kjøre mot hverandre samtidig. Etter hvert som du får gode plasseringer klatrer du på en ranking, som viser hvem som er best! I onlinedelen kan du også kjøre baner som andre enn spillprodusenten har laget. Likte du ikke singelplayermoden så ikke slå av spillet. Prøv heller onlinedelen som jeg mener er noe av det beste med spillet. Anbefales.

Med andre ord skjønner du kanskje at jeg er svært begeistret for dette spillet. Det gir deg flott grafikk, god kjøreopplevelse, uttalige kreative baner og det beste av alt, det er gratis! Dette er et spill som du kan spille i lang tid uten å gå leiog på bakgrunn av at det er gratis så gir vi spillet i karakter 9/10. Denne spillserien kommer til å få mange nye fans hvis de fortsetter slik. Så jeg sier bare: last det ned og nyt det….

Nedlastning: Klikk her (gratis)

Karakter:9/10

Les også: Trackmania DS

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar


_______________________________________________________Galaxy of Geeks© - Some of the rights are reserved.__________________________________________________