Wii Speak og Playstation Home!

den 13. aug. 2008

På mandag skrev jeg litt om Wii Speak og nå har jeg tenkt at jeg skal vise dere mer om hva dette er. Dette er ikke et headset med mikrofon, men en mikrofon og høyttaler man setter ved TV-en slik at alle i rommet kan snakke samtidig med de/den man spiller med. Så her satser Nintendo altså på det sosiale.

Wii Speak forventes å bli solgt separat slik at du slipper å kjøpe en hel pakke.
Det første spillet som vil bruke dette utstyret vil bli Animal Crossing: City Folk. Samme dag som spillet kommer ut vil også Wii Speak komme ut. Det vil si at vi vil se Wii Speak i slutten av 2008…

En annen applikasjon jeg tenkte jeg kunne skrive litt mer om er Playstation Home. Jeg skrev en del om den i forrige uke, men jeg tenkte jeg kunne skrive litt mer om den nå! Sony har altså sagt at en open-beta vil skje i slutten av 2008. Home har vært under utvikling siden 2005, så mange tror selvfølgelig og dette blir en stor oppdatering. Home er designet for å bringe sammen Sonys tre nøkkelinteresser, nemlig spill, musikk og film.

I Home finne det egne områder for spill, musikk, film osv. Og i spillområde kan du spille enkle spill som sjakk, bowling etc. mot andre brukere. I musikkdelen skal du kunne høre på musikken og la karakteren din danse til musikken. Og filmdelen kan du selvfølgelig ha store forventninger til fordi du kan se film med en venn bla. og når du i tillegg har Video Store så har du grunn til å ha store forventninger. Sony har ennå ikke fortalt så mye om akkurat denne delen.

Til slutt vil du altså ha ditt eget rom i Home hvor bare inviterte kan komme inn.
Som bruker i Home får du laget din egen person som altså har en egen leilighet eller rom som jeg skrev ovenfor. Her kan du altså pynte med gjenstander personen din vinner! Hele denne applikasjonen er gratis og Sony jobber med å få den på under 500 MB. Når den kommer vil det være mulig å laste den ned gjennom Playstation Network.

Mange lurer kanskje på om det vil være mulig og kommunisere med andre spillere, noe det selvfølgelig vil bli. Det vil bli minst fire måter du vil kunne kommunisere på; med det virtuelle tastaturet, et USB eller bluetooth tastatur, snakke med USB eller Bluetooth headset og smilefjes og bevegelser med figuren din.
Hvis du vil ha med litt større ting som eks. billiard så må du kanskje kjøpe det fra Playstation Store. Sony vil jo selvfølgelig tjene litt penger på dette!

Vet du om noe info som er feil, eller har du mer info? Skriv gjerne i kommentarfeltet nedenfor!

MHV Vision_Tech…

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar


_______________________________________________________Galaxy of Geeks© - Some of the rights are reserved.__________________________________________________